En nypa salt

NOTERA att det är ODD- EINARS kockrock. Det var iförd den rocken jag piskade en hollandaise på MARGARIN. NOTERA KINABLICKEN också.

Åh VAD ska jag säga? Mera än att jag har rätt att vara lite "putt" en dag som denna. TRÖTTHETEN, BENvärken, och förnimmelser av alldeles för mycket socker har ÖDELAGT mitt liv.


Norge, ja vad kan jag säga. Jag kom dit, det var jävligt vackert och jag kände att min förut ganska negativa inställning till Landet minskade en aning. MEN NEJ, man ska fan lyssna på sin magkänsla.

yeye. Under dessa tre dagar har JAG bland annat vispat äckligt söt grädde, knytit små buketter av grönsaker, diskat feta bleck i kallvatten, stått på trötta fötter, fått "Käft" och bitit jan fredrik. Det var en matlagning med ANOR från sextiotalet där de hade ett specialsalt som tydligen var FYRA gånger så salt.

Mm men det var inte bara bajs heller. jag har fått bekanta mig med norska specialiteter som,
raspboll, = EN knytnävsstor BOLL av Mjöl och potatis som kokas i köttspad och äts med rökt fårkött och BACONFETT.  PÅ bilden syns vita fläckar och det är för att den är tagen då raspbollen har legat i kylen. Det är stelnat fett. Den har sån härlig färg tycker jag.

BRULÉpudding  Just detta exemplar upplagt på tallrik i härlig nittiotalsanda. Jag trodde att den desserten bara existerade i Bananer i pyjamas. OCH JA, VI hade gula puddingar också.

Jag känner ju starkt att detta, är ingenting för mig. Jag tycker inte att jag mår bra av att få käft, stressa, eller sockra. SEN måste ju detta TAS med en nypa salt.. MEN KOM IHÅG, BARA EN NYPA, jag älskar ju att gnälla och det var ju inte bara dåligt. Förhoppningsvis får jag lön, jesper och jag har ätit glass, jag har kört i oslo nästan, och jag lyckades rösta på sverige i Eurovision.

MEN iaf VACKERT var det.









Bara kallvatten i kranen. OBS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0