Degig

Idag var stallet HELT outhärdligt. HÄSTAR i panik, barn, forna "fiender", monotona röster och REGN.

Häst i panik= gnägg på högsta decibel, hovskrapande, HYSTERISKT trampande.

Barn som ska gulla med hästar i panik i ett alldeles för litet stall är en DÅLIG kombination. 

OCH så vidare. Tröttsamt.

Ibland är det så fint att vara ensam i stallet, liksom bra musik, en grep och bajs. MERA behöver man inte för att vara lycklig.

Jag läser en oändlig bok nu. Man läser och läser men den tar aldrig slut. I boken beskrivs kvinnan som en DEG. När den är ung, är den formbar, och liksom SVÅR att få grepp om, sen stelnar den med åren- och får sin form. Typ.
Jag är den överjästa degen, som aldrig kan få en fin skorpa vid gräddning. Som bara VÄNTAR. Kom och "rundriv" och forma till en baguett TACK.


Jag ska gå ner och sätta en deg nu tänkte jag. I morgon är det messômmôr, en förFEST inför PEACE AND LOVE.


Kollar in artisterna inför peace and olove OCH yeah right va jag längtar till VOLBEAT, eric hassle och lykke li. * ironi*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0